نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۲۳ ق.ظ

من محمد رضا 22 ساله هستم

من محمدرضا ۲۲سال دارم: زندگی نامه آقای شاه از زبان دوست صمیمی اش.

من محمدرضا ۲۲سال دارم: زندگی نامه آقای شاه از زبان دوست صمیمی اش.

 

از ایرانِ زمان محمدرضا چی میدونی؟ اصلا میدونی مردم ایران تو چه وضعیتی بودن؟ 

از خانوده شاه چی میدونی؟ خوندن این کتاب خیلی چیزا رو برات روشن می کنه؟

 

 

 خلاصه کتاب :

 

این کتاب شامل خاطرات محمد رضا پهلوی از زمان کودکی، تحصیل تا به سلطنت رسیدن و بعد از آن را از زبان حسین فردوست (تنها کسی که محمد رضا او را دوست صمیمی معرفی می‌کند) بیان میکند.

 

بریده ای از کتاب :

 

- -محمدرضا رژیم اسرائیل را به رسمیت شناخت و همین کافی بود تا اسرائیل به طور غیررسمی سفارت خود را در تهران دایرکند. این روابط به حدی گسترش یافت که محمدرضا چندین پایگاه برون مرزی خود با کشورهای عربی منطقه را به اسرائیل واگذار کرد و سازمان اطلاعات اسرائیل فعالترین سرویس اطلاعات درایران شد. اسرائیل رژیم محمدرضا را نه تنها دوست و متحد خود در منطقه تلقی می کرد و لذابه آموزش ساواک کمک شایانی نمود ولی محمدرضا به خاطر فرهنگ اسلامی مردم ایران و به خاطر حساسیت مردم عرب منطقه جرات نکرد روابط خودواسرائیل را رسمی کند. آمریکا و انگلیس نیز این کار را صلاح نمی‌دانستند زیرا ایران با نقش فوق بهتر می‌توانست بهترین حلقه اتصال اسراییل و کشورهای عرب باشد..

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۳
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">