نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۵۴ ب.ظ

انسان 250 ساله




در مورد کتاب
"هر انسانی که ازعقل وحکمت برخوردار باشد،دریک حرکت بلندمدت،تاکتیک ها واختیارهای موضعی خواهد داشت. گاهی ممکن است به عقب نشینی حکیمانه دست بزند، اماهمان عقب نشینی هم ازنظرکسانی که علم وحکمت و هدف داری اورا می دانند،یک حرکت رو به جلومحسوب می شود. با این دید،زندگی امیرالمومنین(ع) بازندگی امام مجتبی(ع) بازندگی حضرت ابی عبدالله(ع) بازندگی هشت امام دیگر-تاسال 260-یک حرکت مستمراست.  این را بنده درآن سال متوجه شدم وبا این دید وارد زندگی آنها شدم. یک باردیگر نگاه کردم و هرچه پیش رفتم این فکر تایید شد."امام خامنه ای(مدظله العالی)


انسان ۲۵۰ ساله : زندگی ائمه از نظر رهبر انقلاب

انسان ۲۵۰ ساله : زندگی ائمه از نظر رهبر انقلاب

برشی از کتاب
در صحنه تعریف معنوی حضرت زهرا(س) وارد نمی‌شویم. لیکن در زندگی معمولی این بزرگوار، یک نکته مهم است و آن، جمع بین زندگی یک زن مسلمان در رفتارش با شوهر و فرزندان و انجام وظایفش در خانه از یک طرف، و بین وظایف یک انسان مجاهد غیور خستگی‌ناپذیر در برخوردش با حوادث سیاسی مهم بعد از رحلت رسول اکرم (ص) که به مسجد می‌آید و سخنرانی و موضع‌گیری و دفاع می‌کند و حرف می‌زند؛ و یک جهادگر به تمام‌معنا و خستگی‌ناپذیر و محنت‌پذیر و سختی‌تحمل‌کن است، از طرف دیگر. همچنین از جهت سوم، یک عبادت‌گر و بپادارنده نماز در شب‌های تار و قیام‌کننده لله و خاضع و خاشع برای پروردگار است و در محراب عبادت، این زن جوان مانند اولیای کهن الهی  با خدا راز و نیاز و عبادت می‌کند.
بعضی خیال می‌کنند این‌ها با هم منافات دارد. در حالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدیت که ندارد، در شخصیت انسان کامل، کمک‌کننده هم است.
ص ۱۰۷، ۱۰۸

پوستر کتاب انسان 250 ساله
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۴
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">