نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ق.ظ

سین جین های خواستگاری

 



کتاب سین جین های خواستگاری
نویسنده: مسلم داوودی نژاد
انتشارات مهر فاطمه سلام الله علیها

 

در این کتاب خواهید یافت:
برای چی ازدواج کنیم؟
چه موقع ازدواج کنم؟
ملاک های انتخاب همسر؟
تفاوت ها و تفاهم های قبل از ازدواج
نکته های فراموش شده در ازدواج
آیین خواستگاری...


برشی از کتاب:
در این کتاب می خواهم بگویم که، می توانیم با انتخابی درست، زندگی ای به شیرینی عسل داشته باشیم... خوشبختی در زندگی، آرزوی دیرینه ی بشر بوده و هست و انسان همواره سودای دستیابی به این مهم را در سر می پروراند. یکی از مسائل مهم جوانان در آستانه ی ازدواج، چگونگی برخورد با یان پدیده و نتیجه گیری درست در جهت انتخاب همسر دلخواه و شایسته و مطابق با اصول اعتقادی خود می باشد.
اصلاح جامعه در گرو برپایی کانونی مطمئن و مناسب برای تربیت و هدایت آینده سازان آن جامعه است.

.....

یکی از عوامل مؤثر برای رسیدن به زندگی متعادل و منطقی، طرز فکر یکسان است. طرز فکر و اندیشه ی افراد از نوع فرهنگ، سطح تسهیلات و سن افراد تأثیر می پذیرد. تفاهم به معنای مشابه بودن در نوع تفکر، و به عبارتی تفاهم فکری، هم سطح بودن و یکسانی در نوع جهان بینی و فهم و ادارک زن و مرد نسبت به مسائل مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است؛ و کمک می کند تا شیوه ی تفکر افرادی که مسلماً، در مراحل مختلف زمانی، به صورت های گوناگونی می اندیشند، هم گام و هم سو شود. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۱۵)

بریده کتاب(۲):

قبل از ازدواج چشم هایت را خوب باز کن بعد از ازدواج آنها را ببند! یعنی زمان بررسی ضعف ها، پیش از ازدواج است. قبل از ازدواج، همه ی عیب های او را ببینید، و اگر می خواهید او را قبول کنید، حداقل بدانید او چگونه است! چون آدم ها را آنگونه که هستند باید پذیرفت، نه آنگونه که در رؤیای ما زندگی می کنند؛ و نه آن گونه که به ما قول داده اند. (سین جین های خواستگاری، ص۵۱)

بریده کتاب(۳):

اسلام بالاترین وظیفه ی زن را مدیریت جامعه ی کوچک و مهم خانواده می داند و این مسئولیت را به علت اهمیت تربیت فرزند، و ارائه ی نیروی کارآمد به اجتماع، مقدم بر تمام عملکردهای روزانه ی زن می داند. اسلام، مدیریت منزل را برای زن بسیار والا و ارزشمند می شمارد، اما پس از ارزش گذاری بر فعالیت های خانوادگی زن، برای وی جایگاه ارزشی چشم گیری در عرصه ی خارج از خانواده تعریف می نماید. (سین جین های خواستگاری، ص ۹۸)

بریده کتاب(۴):

ازدواج با یک فرد، مساوی با پیوند با یک خانواده، فامیل و نسل است. در مسئله انتخاب همسر، معقول نیست که انسان بگوید من می خواهم با خود این فرد ازدواج کنم، و کاری به خانواده و خویشان و فامیلش ندارم؛ زیرا این فرد، جزئی از همان خانواده و فامیل، و شاخه ای از همان درخت است؛ و این شاخه، از ریشه های همان درخت، تغذیه کرده است. مسلم است که بسیاری از صفات اخلاقی، روحی، عقلی و جسمی آن خانواده و فامیل، از راه وراثت و تربیت و محیط و عادات به این فرد منتقل شده است. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۱۰)

 

بریده کتاب(۵):

قرآن می فرماید: از دل ناپاک، پاکی و فضیلت جوانه نمی زند. ای جوان عزیز که شوق ازدواج داری، هر کس لیاقت مادری و پدری فرزند تو را ندارد. شایسته نیست که با انتخابی نادرست زندگی خود و فرزندان آینده ات را تباه سازی! (سین جین های خواستگاری، ص ۳۳)

بریده کتاب(۶):

از مسائل مهم و اساسی در ازدواج داشتن معیار در انتخاب همسر است. بیشتر این مشکلات زندگی مشترک به دلیل انتخاب نادرست صورت می گیرد. دختر و پسر، همسر مناسب خود را انتخاب نمی‌ کنند و پس از چند سال متوجه می ‌شوند که مناسب یکدیگر نیستند.
پس جا دارد برای این انتخاب وقت بگذاریم و مطالعه کنیم. (سین جین های خواستگاری، ص ۶۴)

بریده کتاب(۷):

سؤالات جلسه ی خواستگاری هرچه کلی تر باشد، نتایج کلی تر و غیر قابل بررسی تری ارائه خواهد داد. هرچه سؤالات، ریز و جزئی شود، اطلاعات بیشتری از شخص مقابل به شما منتقل می کند. (سین جین های خواستگاری، ص ۱۸۴)

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۷
نمکتاب ...

نظرات (۱)

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۲۱:۵۴ اصلاح طرح لبخند

من تا بوسیله احوال یادداشت به این
نسق در اینترنت نخوانده بودم بسیار جذاب
و تمام بود و مقاله جالب آنها از باب بی حد از ملاقات کنندگان اینترنت کم قیمت است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">