نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷ ق.ظ

عزیز جهان

 

عزیز جهان: داستان پرفسوری معروف که برای تخصص گرفتن به انگلیس رفت

عزیز جهان: داستان پرفسوری معروف که برای تخصص گرفتن به انگلیس رفت



خلاصه کتاب:
عزیز خضرایی در جنوب ایران به دنیا آمد و شافعی مذهب است. از منطقه لارستان. از حدود سال 1300 شروع می‌شود و فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی را ترسیم می‌کند. او با هزار سختی درس می‌خواند و در رشته پزشکی خدمت می‌کند، قسمت جذاب کتاب کارها و حال و هوای این جوان است. برای تخصص به انگلیس می‌رود اما به خاطر غیرت و تعصبش که مثال زدنی است به ایران برمی‌گردد او هم اکنون پروفسوری معروف در شیراز است.

برشی از کتاب:
صفحه 315: یک هفته بعد، قبولی من را رسما اعلام کردند از نو پروفسور پیکاک از سوی بیمارستان به من پیشنهاد کار در بیمارستان بریستول را داد. –عزیز اوضاع ایران به هم ریخته، الان تو این‌جا اعتبار کسب کرده‌ای، با امکانات و حقوق خوب هم استخدام می‌شوی. الان هم با انقلاب خیلی از پزشک‌ها دارند از ایران خارج می‌شوند. قبول می‌کنی عزیز؟ مثل خودشان بی‌تعارف پاسخ پروفسور پیکاک را دادم: « - استاد من به دو علت باید برگردم ایران» اول تعهد و قراردادی که به مملکت و مردم خودم دادم به همین که بعضی پزشک‌ها به انگیزه‌هایی کشور را ترک می‌کنند بزرگترین دلیل من برای بازگشت است. دوم: شرایط فرهنگی انگلستان چیزی نیست که با طبع من و خانواده‌ام جور باشد. من دوست دارم بچه‌هایم در ایران و با فرهنگ ایرانی پرورش پیدا کنند. از پیشنهاد شما ممنونم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">