نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۲۱ ب.ظ

گریه های امپراطور

 

 

گریه های امپراطور: اهل شعر باشی یا نباشی فرقی ندارد… شعر خوب خواندنی ست و لذت بردنی

گریه های امپراطور
نویسنده: سیدحمیدرضا برقعی
انتشارات فصل پنجم

 

بریده کتاب:

اگر خطا نکنم، عطر، عطر یار من است
کدام دسته گل امروز بر مزار من است

گلی که آمده بر خاک من نمی داند
هزار غنچه ی خشکیده در کنار من است

گل محمدی من، مپرس حال مرا
به غم دچار چنانم که غم دچار من است

تو قرص ماهی و من برکه ای که می خشکد
خود این خلاصه ی غم های روزگار من است

بگیر دست مرا تا ز خاک برخیزم
اگر چه سوخته ام، نوبت بهار من است

 

 

بریده کتاب(۲):

با هر بهانه و هوسی عاشقت شده ست
فرقی نمی کند چه کسی عاشقت شده ست

چیزی ز ماه بودن تو کم نمی شود
گیرم که برکه ای، نفسی عاشقت شده ست

ای سیب سرخ غلت زنان در مسیر رود
یک شهر تا به من برسی عاشقت شده ست

آیینه ای و آه که هرگز برای تو
فرقی نمی کند چه کسی عاشقت شده ست

 

***

در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم         -اصلاًبه تو افتاده مسیرم که بمیرم..
یا چشم بپوش از من و از خویش برانم    -یا تنگ در آغوشم بگیر که بمیرم..
خاموش مکن آتش افروخته ام را           -بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم..  

  صفحه11

 

مرتبط با کتاب رقعه 👇🏻👇🏻👇🏻

بیشتر بخوانیم…
قبله مایل به تو : شعرهای از جنس آب

بیشتر ببینیم…
شعر خوانی حمیدرضا برقعی در دیدار شعرای آئینی با رهبر انقلاب


 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۹
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">