نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۳۸ ق.ظ

سیاه و سفید سرزمین من

کتاب سیاه و سفید سرزمین من : پهلوی ها را باید بشناسی تا کلاه سرت نرفته است...
 

کتاب سیاه و سفید سرزمین من: پهلوی ها را باید بشناسی تا کلاه سرت نرفته است…

کتاب سیاه و سفید سرزمین من
نویسندههادی قطبی
انتشارات بهار دلها

معرفی:

همسر امام می گفتند:”من شصت سال با امام زندگی کردم ولی ندیدم که ایشان یک معصیت بکنند، در عین حال به ما اصلاً سخت گیری نمی کردند، فقط نصیحت می کردند و همیشه به ما می گفتند: سعی کنید گناه نکنید، اگر نمی توانید ثواب کنید، سعی کنید لااقل معصیت نکنید.

بریده کتاب:

زمانی، طبق دستور رضاشاه به تمام پادگان ها بخشنامه شد که فرماندهان حق ندارند به سربازان فحش بدهند. فرمانده ی لشکرسرلشکر بوذرمهری بود. ولی بلافاصله به محض دریافت بخشنامه دستور داد شیبورافسرش بنوازند. وقتی تمام افسران لشکرجمع شدند، بوذرمهری بخشنامه راخواند و درتوضیح گفت: از امروزهر پدرسوخته ای که به سربازان فحش بدهد، دستورمی دهم پدر قرومساقش را جلوی روی سربازان دربیاورند. فهمیدید! بروید گورتان راگم کنید. ص ۲۸

 

بریده کتاب(۲):

پروین غفاری-معشوقه شاه- در خاطراتش درباره ی روحیه مذهبی شاه می نویسد: شاه به هیچ وجه روحیه ی مذهبی و اعتقادی نداشت و تمام دعاهایی که بعد ها در کتاب هایی که به نام او می نوشتند و حاکی از ارتباط معنوی او با اولیاء بود. دروغ محض بوده است. در تمام دورانی که من او را می شناختم، هیچ گاه ندیدم که او نماز بگذارد یا روزه بگیرد. آخر چگونه شاهی که هر شب تا دیر وقت سرگرم زن بارگی و مشروب خوارگی بود، به دین و خدا فکر کند! صفحه۶۵

بریده کتاب(۳):

به اعتراف خود پهلویی ها، در دوران پهلوی به خصوص رضا شاه، بعد از ساعت۸ شب کسی ضامن امنیت نبود…درباره ناموس مردم، هیچ ضمانتی وجود نداشت و وقتی شاه یا اطرافیان وی شکار دختر می کردند، از دیگران چه انتظاری می رفت؟.صفحه۵۹

بریده کتاب(۴):

مقام معظم رهبری درباره اوج وابستگی و عدم پیشرفت علمی ایران در زمان رضا شاه پهلوی فرمود:”باور کنید در کشور ما دسته بیل وارد می کردند. سوزن خیاطی وارد می کردند. انواع و اقسام خوراکی ها وارد می کردند. انواع و اقسام محصولات صنعتی وارد می کردند. همه چیز مصرفی بود!صفحه۱۷۲

مرتبط با کتاب سیاه و سفید سرزمین من 

بیشتر بخوانیم…
من محمدرضا ۲۲سال دارم: زندگی نامه آقای شاه از زبان دوست صمیمی اش.

بیشتر ببینیم…
کمی شناخت بیشتر با تماشای چند کلیپ

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">