نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

یک ساعت و نیم

کتاب یک ساعت و نیم (جلد اول) : انگیزه برای کتابخوانی می خواهی؟! بفرما. معطل نکن.

 

کتاب یک ساعت و نیم (جلد اول)
کتاب و کتابخوانی در بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی

نویسنده: علی خراسانی
انتشارات شهید کاظمی

بریده کتاب:

من می خواهم از اهل فکر و نظر و قلم ‌و کتاب و کسانی که به کتاب اهمیت می دهند، خواهش کنم که به نقد کتاب بپردازند. امروز کتاب های بسیاری نوشته و چاپ و منتشر می شود. اگر خواننده ای درباره ی این کتاب ها آگاهی لازم داشته باشد، آن ها را به سرعت خواهد خرید و مطالعه خواهد کرد و بلکه دوباره خواهد خواند، اما وقتی آگاهی ندارد، سراغ این کتاب ها نمی رود. البته بسیاری از کتاب ها به عکس اند و اگر خواننده ی مشخصی آگاهی داشته باشد، به آن ها نگاه نخواهد کرد زیرا وقتش را ندارد یا مثلاً نیازی به مقولات مطرح شده در این کتاب ها ندارد و یا بدلیل اشکالی که در این کتاب ها هست، سراغ آن ها نمی رود. پس نقد کتاب جزو، کارهای لازم است.

بریده کتاب(۲):

در منزل خود من، همه ی افراد، بدون استثناء، هرشب در حال مطالعه خوابشان می برد. خود من هم همین طورم. نه این که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد؛ مطالعه می کنم، تا خوابم می آید کتاب را می گذارم و می خوابم. همه ی افراد خانه ی ما، وقتی می خواهند بخوابند حتماً یک کتاب، کنار دستشان است. من فکر می کنم که همه ی خانواده های ایرانی باید این گونه باشند. توقع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه ها را از اول با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتی بچه های کوچک باید با کتاب انس پیدا کنند.

بریده کتاب(۳):

باید خرید کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزئیناتی و تجملاتی مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبل های مختلف و پرده و… به کتاب اهمیت بدهند. اول کتاب را مثل نان و خوراکی و وسائل معیشتی لازم بخرند، بعد که این تامین شد به زواید بپردازند. خلاصه، باید با کتاب انس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ی ایرانی به هدف و آرزویی که دارد_ که حق او هم هست_ نخواهد رسید.

بریده کتاب(۴):

کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود. و این کار بر عهده ی همه ی دستگاه هایی است که در این زمینه مسئول اند. از مدارس ابتدایی بگیرید – که برنامه هایی باید باشد که کودکان ما را از اوان کودکی به خواندن کتاب عادت بدهد. خواندن با تدبر، خواندن با تحقیق و تامل – تا دستگاه های ارتباط جمعی، تا صدا و سیما، تا وسائل تبلیغاتی گوناگون.

بریده کتاب(۵):

کتاب نخوانی؛ نقیصه و خسارتی بزرگ
بالقوه و باالطبع، جامعه ی دینی، یک جامعه ی فرهنگی است ولیکن بالفعل نه؛ فرهنگی نیست. یعنی از جنبه ی بینش ها و روشن بینی ها و آگاهی ها و فعالیت های فرهنگی، نقص دارد. بدین معنا، مثلا، مردم ما کتابخوان نیستند و این کتاب نخوانی، نقص بسیار بزرگی است. خیلی از مردم ما حتی روزنامه خوان نیستند و اگر نگاهی به روزنامه بیندازند، به همان تیترهای درشتش اکتفا می کنند. بسیاری، رادیو را فقط برای سرگرمی هایش گوش می کنند نه برای آموزش و خبر آن و آگاهی های زندگی و مسائل فرهنگی اش. ما این نقیصه را باید برطرف کنیم.

مرتبط با کتاب یک ساعت و نیم

بیشتر بخوانیم…
خاطره: دردسرهای کتابخوانی من و دخترام و شیرینی های راه حل هامان

بیشتر ببینیم…
فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بیانات حضرت امام خامنه‌ای

نظرات (۱)

۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۲۵ سورنا قادری
 سلام .

ممنون از وبلاگ خوبتون . لطفا از وبلاگ من هم دیدن کنید و نطرتون رو بگید .

تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">