نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ

دل به دل راه داره

 

کتاب دل به دل راه داره: مهارت هایی فوق العاده برای مدیریت ازدواج

 

کتاب دل به دل راه داره
نویسنده: سیدعلی آقای کابلی ( سخنان استاد محسن قرائتی)
انتشارات مهرستان

بریده کتاب:

بلوغ عقلانی یک شبه و آنی به دست نمی آید؛ بلکه روندی است که در طول زمان ایجاد خواهد شد. نمی توان گفت که جوان، دختر یا پسر، با خواندن چند کتاب یا گرفتن مدرک به این بلوغ دست یافته است. گرچه مطالعه و تحصیلات در فرآیند شکل گیری این بلوغ تاثیرگذار است؛ چه بسیار افرادی که با گرفتن مدارک عالی تحصیلی، هنوز به این بلوغ دست نیافته اند و در مسائل با تزلزل و وابستگی عمل می کنند. گرفتن تصمیم های هرچند کوچک و به انجام رساندن آن ها، داشتن هدف و برنامه ی مشخص در زندگی، شرکت در فعالیت های اجتماعی و روابط منطقی با دوستان، در رسیدن نوجوانان به بلوغ عقلانی تاثیرگذار است.
ص۳۰

بریده کتاب(۲):

رشد عاطفی آستانه ی تحمل و دختر و پسر را در مقابل انتقادات و ناملایمات افزایش می دهد. سبب می شود تا فرد انعطاف بیشتری در مقابل دیگران و اجتماع داشته باشد، از خطای دیگران بگذرد و با جامعه و خانواده و دوستان تعامل بهتری کند. رفتار و منش والدین و نوع تعامل آن ها در خانواده، به عنوان الگوی فرزندان، تاثیر به سزایی در ایجاد بلوغ عاطفی آن ها دارد. والدینی که میان آن ها عشق و محبت و گذشت حاکم باشد، این رفتار را به فرزندان خود منتقل می کنند و به تدریج زمینه ساز رشد عاطفی آن ها می شوند.

بریده کتاب(۳):

برای شروع زندگی لازم نیست که جوانان به توان کامل و موقعیت خوب اقتصادی دست یافته باشند تا بتوانند قدم در راه ازدواج بگذارند. همین که دختر و پسر توانایی اداره‌ی زندگی را داشته و آینده ‌نگر باشند. می ‌توانند در مسیر زندگی، توان اقتصادی زندگی خود را نیز ارتقا ببخشند؛ همان ‌گونه که بسیاری از افراد از همین مراحل پایین شروع کرده، با مدیریت و داشتن هدف به وضعیت بهتر رفاهی و اقتصادی رسیده‌ اند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">