نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۶:۱۶ ق.ظ

سال های بنفش

رمانی پرکشش و پرماجرا: سالهای بنفش

رمانی پرکشش و پرماجرا: سالهای بنفش



درباره کتاب:
وقتی دوستی این کتاب را با ذوق معرفی کرد خیلی توجه نکردم، بعد که دوباره پافشاری کرد شروع به خواندن کتاب کردم.
5صفحه  اولش به این فکر میکردم که حیف وقتم!
اما وقتی عشق علی و شیرین شکل گرفت دیگر نتوانستم از کتاب دل بکنم.
شما هم عجله نکنید در قضاوت، عجیب پرکشش و پرماجراست این کتاب...!!!

خلاصه کتاب :
زندگانی یک پسر روستایی است که با آمدن یک روحانی تبعیدی به نام سید رسول به ده آنها مسیر زندگی اش عوض شده و جوانی انقلابی می‌شود.برای ادامه تحصیل به شهر می‌رود آنجا هم فعالیت انقلابی دارد تا ساواک دستگیرش می‌کند و زندانی می‌شود.در شکنجه های ساواک از او می‌خواهند که محل اختفای سید رسول را لو بدهد اما او مقاومت میکند.دست آخر سید رسول با نامی جعلی دست گیر می‌کنند.یکی از زندانیان هویت واقعی اش را فاش می‌کند و سید رسول را اعدام می‌کنند


برشی از کتاب:
دختر سرش پایین بود . استاد کاشفی لبخندی به من زد و از اتاق بیرن رفت .در بد مخمصه ای گرفتار شده بودم دلم می‌خواست خودم را از این فضای گرفته ای که بر دلم سنگینی می‌کرد خلاص کنم . هنوز تنم داغ تماس آن دستها بود و احساس شرم و گناه رهایم نمی کرد . فکرمی‌کردم پیدا کردن عضو جدید ، سفارش سید رسول و ملکی است اما دختری که روبه رویم نشسته بود با آن ناخن های بلند لاک زده بیشتر به درد کمونیستها می‌خورد تا نیرو های مذهبی .....                  ص136

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۵
نمکتاب ...

نظرات (۱)

۳۰ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۰۱ فاطمه قاسمی
سلام ‌ من این کتاب رو برای کتابخونه مسجد خریدم و بعد مطالعه کردم اما دیدم که چند تا مورد داره که بهتر بود شما هم تو قسمت نقد کتاب عنوان می‌کردید . اول اینکه یه قسمتی هست که سید رسول می‌ره و سه تار یاد میگیره . بعد که پدر بهش میگه کار خوبی نیست میگه نه سه تار زدن مشکلی نداره در حالیکه سید رسول طلبه هستش .
در جای دیگه قرار میشه علی با یه دختری ارتباط بگیره برای جذب . بعد اولش سخته براش بعد بهش میگن که اشکالی نداره باهاش راحت تر باش تا معمولی به نظر بیاد . در حالیکه ما معتقدیم هدف وسیله رو توجیح نمیکنه و چه لزومی داره یه جایی که انقلابی هست از پسر بخواد یه دختر رو جذب کنه که آخر هم عاشق هم بشن .
من خشکه مقدس نیستما ولی کتاب داره درباره سید رسول و نیروهاش روایت می‌کنه پس ذهن مخاطب و اینکه از برخورد این طلبه ی سید چی برداشت میشه مهمه .
چون توی کتاب های دیگه خیلی ریز نقش میکنید توقع داشتم اینو هم ببینید . مثلا توی کتاب دالان بهشت چیزهایی که زیرپوستی بودن رو شما بیان کردید ولی اینو نه
من کتاب های آقای حسن بیگی رو خیلی دوست دارم. ولی نقد باید گفته بشه
پاسخ:
سلام و وقت بخیر
نقدی که بر کتاب وارد کردید در کنار محاسن کتاب، بله صحیح هست و به عنوان خواننده کتاب به اطلاع ناشر کتاب برسونید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">