نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

۲۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

با مشکلات همسرم چه کنم؟

با مشکلات همسرم چه کنم؟ : مهارت‌ های حل مشکلات ارتباطی با خود، دیگران و همسر

 

با مشکلات همسرم چه کنم؟
نویسندگان: حسن ملکی، غلام عباس سرشور خراسانی
انتشارات حدیث راه عشق

بریده کتاب:

هر انسانی بنا به فطرت اولیه ی خودش به برقراری ارتباط و گفتگو با دیگران علاقمند است و اگر شرایط درست آن فراهم شود، حتما ارتباط برقرار می کند. اگر به هر دلیلی حتی به وهم و خیال، احساس ناامنی کند، ارتباط خود را قطع می کند. اگر زن فضای محبت آمیز و همراه با مقبولیت برای شوهر خود فراهم کند از ارتباط شوهرش برخوردار خواهد شد. نکته مهم این است که انسان ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام با توجه به شخصیت خود رفتار می کنند. «قل کل یعمل علی شاکله»
«بگو هر انسانی بر حسب ساختار روانی خود عمل می کند.» (با مشکلات همسرم چه کنم، صفحه ۱۰۲و۱۰۳)

بریده کتاب(۲):

انسان در زندگی معمولی خود با واقعیت هایی روبروست که یک بعد آن امکانات و دیگری موانع و محدودیت های زندگی است. آدمی رابطه خود را با این دو بعد زندگی باید به گونه ای تنظیم کند که از امکانات به درستی و به اندازه کافی استفاده کند و با محدودیت ها مواجهه منطقی داشته باشد. به هم خوردن این مناسبت ها روند زندگی را برهم می‌زند و مانع پیشرفت واقعی و اصیل می شود. (با مشکلات همسرم چه کنم، صفحه ۷۳)

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

موسی

 

کتاب موسی: رسالت حضرت موسی چه بود؟ چه مقدار از زندگی او می دانیم؟

کتاب موسی
از سری: پژوهشگران نوجوان بیشتر بدانند-۵
نویسنده: ثانی اثنین خان
مترجم: امیر صالحی طالقانی

بریده کتاب:

ص۱۴
روزی حضرت موسی مخفیانه وارد شهر شد و دو نفر را درحال درگیری با هم دید. یکی از آنها از بنی اسرائیل و دیگری از هوداران فرعون بود.
مردی که از بنی اسرائیل بود از موسی کمک خواست. حضرت موسی برای حمایت از دوست خود، مشتی بر هوادار فرعون زد و مرد در همان لحظه مُرد.
موسی بسیار غمگین شد و از خدا خواست که او را ببخشد. از آنجا که حضرت موسی فقط قصد دفاع از دوست خود را داشت، خداوند او را بخشید.

صبح روز بعد حضرت موسی در کمال تعجب دید همان مردی که دیروز نجاتش داده، دوباره در حال دعواست و باز از او کمک می خواهد!
موسی دانست که این مرد اهل درگیری است، خشمگین شد و به طرف مرد رفت. اما مرد گفت: «آیا می خواهی مرا هم مانند مرد دیروزی بکشی؟!..»
در همین زمان مردی به سوی او آمد و فریاد زد: «ای موسی! فرعون خبر مرگ مرد دیروزی را شنیده و الان می خواهند تو را بکشند. برای نجات جان خودت فرار کن.»
حضرت موسی باید از مصر فرار می کرد…

 

بریده کتاب(۲):

۱-ص۶
در زمان های خیلی دور، بیش از سه هزار و پانصد سال پیش، در سرزمین مصر خشکسالی هولناکی روی داد.
در همان زمان حضرت یوسف فرمانروای مصر بود، از پدر و برادرانش خواست به مصر بیایند…
خانواده حضرت یوسف سال ها آنجا اقامت کردند و به قوم بزرگی تبدیل شدند که بعدها به بنی اسرائیل مشهور شدند چرا که حضرت یعقوب با لقب اسرائیل شناخته می شد.
آنها چهارصد سال در صلح و آرامش زندگی می کردند تا اینکه رامسس دوم پادشاه مصر شد‌.
او بسیار ستمگر بود و به بنی اسرائیل ظلم فراوان ‌می کرد.
تا اینکه یک پیشگو به پادشاه گفت که پسری از خانواده بنی اسرائیل به دنیا می آید که او و پادشاهی اش را نابود می ‌کند‌…
و او حضرت موسی بود.

بریده کتاب(۳):

۳-ص۲۰
موسی و خانواده اش آرام آرام به سوی کوه سینا سفر می کردند.
در یکی از شب های سرد زمستان هنگامی که هوا تاریک شده بود، موسی در جایی دور، آتشی روی کوه دید. راه افتاد و به سوی جایی که آتش را دیده بود رفت.
درختی را دید که در حال سوختن بود. ناگهان از طرف راست درخت صدایی بلند شد: «ای موسی! من پروردگار تو هستم. کفش هایت را درآور که تو اکنون در وادی مقدس طور هستی. من تو را برگزیده ام. پس به آنچه بر تو وحی می شود گوش بده…»
موسی در جایش بی حرکت و بی صدا ایستاده بود.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

زیبایی های نماز

 

کتاب زیبایی های نماز
نویسنده: حبیب الله فرحزاد
انتشارات عطش

بریده کتاب:

کسانی که در صف نماز نمی ایستند، باید بدانند که ناگزیر در صف های دیگر باید بایستند. صف را باید ایستاد. اگر این جا کرنش نکنی، رکوع نروی، جای دیگر باید دست به سینه التماس کنی.
ص۱۰۲

بریده کتاب(۲):

خانه ای که آب و برق قطع است، قابل استفاده نیست. جان و روح ما هم اگر به خدا اتصال نداشته باشد مرده است. نماز ما را احیا می کند، آرامش می دهد.
ص۵۲

بریده کتاب(۳):

اگر انسان با قلب خود، و با عشق و معرفت و محبت خود به طرف خدا برود، او را بیشتر و سریع تر به خدا می رساند، تا این که اعمال ظاهری را انجام و خود را به رنج بیندازد، ولی دل همراه آن نباشد.
ص۲۷

بریده کتاب(۴):

ما دنبال آرامش و خوشی هستیم، دنبال این هستیم که غم و غصه از ما دور شود و به آرزوهای خود برسیم، بدون استثنا حلالّ همه مشکلات، خدای متعال است.
ص۵۷

بریده کتاب(۵):

خداوند انیسی است که به انسان آرامش مطلق می بخشد و تمام مشکلات او را حل می کند. همه خارها را گل می کند، تمام زیبایی ها را به او عطا می کند. آنچنان آرامش می بخشد که دیگر هیچ دغدغه ای نداشته باشیم.
ص۵۸

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

یوسف

کتاب یوسف: رسالت حضرت یوسف چه بود؟ چه مقدار از زندگی او می دانیم؟

 

کتاب یوسف
از سری: پژوهشگران نوجوان بیشتر بدانند-۵
نویسنده: ثانی اثنین خان
مترجم: امیر صالحی طالقانی

بریده کتاب:

یک شب یوسف خواب جدیدی دید.
او در خواب دید که یازده ستاره، خورشید و ماه همگی به او تعظیم می کنند..
یعقوب به فرزندش هشدار داد: «فرزند عزیزم! به برادرانت درباره این رویا چیزی نگو، چون ممکن است به تو حسادت کنند..»
یعقوب به پسرش خبر داد که: «خداوند تو را برای هدفی بزرگتر برمی گزیند. او به تو تعبیر خواب خواهد آموخت و برکت خود را بر تو تمام خواهد کرد»

بریده کتاب(۲):

در زمان های بسیار دور و در مکانی دورتر، در کنعان، منطقه ای نزدیک شهر نابلس، مردی پیر و پارسا زندگی میکرد که یعقوب نام داشت..
یعقوب نوه ابراهیم، پیامبر بزرگ خدا بود. یعقوب دوازده پسر داشت. یوسف یازدهمین فرزند یعقوب و اولین فرزند راحیل بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

کاهن معبد جینجا

 

نقد کتاب کاهن معبد جینجا: پیرامون سفرنامه ای به کشور ژاپن

نقد کتاب کاهن معبد جینجا
نوشته ی وحید یامین پور

 

نقد کتاب کاهن معبد جینجا، نوشته وحید یامین‌پور.
“کاهن معبد نینجا” سفرنامه ‌ای است به کشور ژاپن، کشوری که از نظر پیشرفت و امکانات و… مطرح است. آقای یامین پور در ابتدای کتاب، ژاپن را طوری توصیف می کند که این بت‌ شکسته می‌ شود.
آقای یامین پور از روابطش با همراهان مشهورش می نویسد، از درون گرا بودن خودش، از آداب و عادات ژاپنی ها که خیلی برای مردم ایران به عنوان الگو یاد می شوند و البته در سیر خوراک و نظم و حرکات و عاداتشان، مخصوصاً دوستی و دشمنی شان صحبت می شود.

 

در کل یک “سیروا فی الژاپن” برای خواننده اتفاق می افتد که خالی از لطف نیست.
جالب است بدانید ژاپن در برنامه بزرگداشت کشته‌ شدگان حمله اتمی، که ۱۰۲ هزار نفر بوده اند، از سفیر آمریکا هم دعوت می ‌کند و او حتی به عنوان سخنران صحبت هم می کند و با پررویی تمام می ‌گوید: در جهان باید صلح برقرار شود!!!

حتی وقتی از اوباما پرسیدند: حاضرید به خاطر بمب هسته ‌ای از کشور ژاپن عذرخواهی کنید؟ گفت: نه!
آقای یامین پور در این کتاب جواب این سوال را از زبان ژاپنی ‌ها می‌ دهد. سوال این است: “چرا آن قدر طرفدار آمریکا هستید و چرا نمی‌ خواهید از آن ها انتقام بگیرید؟”
و جوابی که می ‌‌شنود:

۱- آمریکایی‌ ها زخمی ‌های این حادثه را درمان کرده ‌اند. (البته باید گفت پول‌ شان را هم گرفته ‌اند.)
۲- ما ژاپنی‌ ها می‌ خواهیم کینه ‌ای نباشیم.

حتی بعد از این که ایرانی‌ ها استدلال می‌ آورند، ژاپنی ‌ها می‌ گویند: ادامه ندهیم!
چرا ژاپنی ‌ها این طور خودشان را خوار و خفیف می‌ کنند؟!
این کتاب نقاط مثبت زیادی داشت، اما از این مورد هم نمی ‌توان گذشت که یک صفحه و نیم درباره قلیان کشیدن صحبت شده است. در صورتی که باید درباره آن دقت نظر بیشتری می ‌شد. چرا قلیان‌ خانه ‌ها آن قدر تبلیغ می ‌شوند؟! آیا نویسنده حاضر است فرزندش روزی یک بار به این مکان ‌ها برود و قلیان بکشد؟

خوب است قسمتی از متن کتاب که درباره قلیان کشیدن است را با هم بخوانیم:

“به عادت همیشگی سراغ کافه‌ ای را می‌ گیرم که دمی بیاساییم زین حجاب ‌های ظلمانی. کافه‌ ای که کاری به کارمان نداشته باشد، زن و الکل نداشته باشد و فقط قهوه ‌ای و قلیانی و سکوت و خنکای کولر. نیست، یافت می‌ نشود. گویا ژاپن قهوه‌ خانه و قلیان ندارد. خسران و فقدان بزرگی است.

کاش می‌ توانستم به آن ها بگویم بد نیست بعضی کلاب‌ ها را به شکل قهوه‌ خانه ‌های ایرانی تغیر کاربری بدهند. مردهای خسته ژاپنی می‌ آمدند و چای داغ می‌ نوشیدند و دستی به زیر چانه، قلیانی دود می‌ کردند و در حرمان شاهد و حوری، شعرهای عاشقانه می ‌سرودند.‌ اگر هم به عادت همیشگی شان می ‌گفتند که وقت‌ مان تلف می ‌شود، می ‌گفتم ارزشش را دارد.

خرید و اجاره کردن چیزی که در طلب آنی، لذت کمتری دارد نسبت به آن جواهری که در طلب آن می‌ سوزی و می ‌گدازی؛ بد می ‌گویم؟ به خوانندگان بهداشتی این کتاب که از عنایت نویسنده به قلیان برآشفته ‌اند عرض می ‌کنم به گمان این حقیر قلیان، عارفانه‌ هایی دارد که باید در متن ادبیات و تاریخ تصوف و عشق و مهجوری، آن را یافت.

فقط به همین فقره فکر کنید که در همین ایران خودمان اگر بنا بود چیزی را جایگزین همین کلاب‌ های خاک‌برسری کنیم تا مرد خسته ایرانی بیاساید و انبساط خاطری به دست آورد، آن وقت بدون زن و الکل و رقص و مستی، چه چیز قابل ‌ارائه ‌ای غیر از قلیان وجود داشت که به او عرضه شود؟ خلاصه این که عرصه را آن قدر تنگ نکنید که فیل مرد اصیل ایرانی هم یاد هندوستان یا روپونگی و شیبویا کند.

به این می ‌اندیشم که اگر یکی از مسئولان کشور ژاپن از وزیر فرهنگ و ارشاد ایران بپرسد راهکار شما برای سرگرم کردن جوانان چیست، چه خواهد شنید؟ کشوری که بار و کلاب و لاوهتل و هوستس و اتاق ماساژ ندارد، پس دقیقا چه پیشنهاد جایگزینی برای دورهمی‌ های ارزان‌ قیمت و کم‌ حاشیه جوانان پیشنهاد می‌ دهد؟ پیشنهادی که هم تعرض و مزاحمتی در آن نباشد، هم امکان گفت‌ و گوی جمعی را محال نکند و هم دخلی به ارتکاب نواهی و رفتارهای خاک ‌برسری نداشته باشد.” (صفحه ۱۹۴- ۱۹۵)

یک سوال:

تا ده سال پیش که این همه قهوه خانه ها در ایران تبلیغ نشده بود و کشور ما که کشوری پر جوان است.
یعنی جوانان ما افسرده بودند چون تفریحی به نام قلیان نداشتند؟ در حالیکه خودمان هم می دانیم که جوان ده سال پیش نه افسرده بوده نه تنبل و ثمرات پر تلاشی آن نسل را حالا داریم می بینیم. این استدلال چندان خوشایند و به جا نیست!

در آخر نقد کتاب کاهن معبد جینجا

باید گفت آیا با وجود این که از نظر علمی برخی مضرات قلیان ثابت شده، باز هم باید از آن دفاع کرد؟ برای نمونه از مضرات قلیان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱- ابتلا به سرطان ‌های ریه، لب، دهان، حنجره،‌ مری، معده،‌ لوزالمعده، کبد و روده بزرگ از عوارض مصرف قلیان است.

۲- مواد سمی قلیان نه تنها کمتر از سیگار نیست، بلکه بعضی مواد خطرناک از جمله قیر یا دوده (ماده سرطان زا)، منوکسیدکربن (نوعی آلاینده) و نیکوتین (ایجادکننده وابستگی) موجود در دود آن از سیگار بیشتر است.

۳- در قلیان، برای گرم‌کردن تنباکو از زغال استفاده‌ می‌ کنند که باعث ایجاد دود حاوی میزان بالای مونوکسید کربن، هیدروکربن ‌های چندحلقه‌ ای آروماتیک سرطان‌زا (PAH) و دیگر مواد سرطان‌ زا می‌ شود. مطالعات دریافتند افرادی که قلیان می‌ کشند، سطح بالاتری از آنتی ‌ژن کارسینوامبریونیک (CEA) در خون خود دارند که با ایجاد تومور در ارتباط است.
باید دانست که آب قلیان هیچ محافظتی در مقابل دود ناشی از سوختن تنباکو ایجاد نمی ‌کند.

۴- تنباکو های تحت عنوان میوه ای و عطری نه تنها بی ‌ضرر نیستند، بلکه عوارض بیشتری نسبت به تنباکو های ساده دارند، زیرا ترکیبات حلقوی معطر موجود در آنها با سوخته شدن، خاصیت سرطان ‌ زایی و سمی پیدا می ‌کند و علاوه بر این، بو و مزه بهتر آنها باعث گرایش بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت این مواد و ایجاد وابستگی در آنها می ‌شود.

خواندن این کتاب برای یک بار خوب است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

طوفان واژه ها

کتاب طوفان واژه ها: مجموعه ای جذاب از اشعار آئینی به زبان ساده امروزی

 

کتاب طوفان واژه ها
نویسنده: حمیدرضا برقعی
انتشارات فصل پنجم

معرفی:

کتاب طوفان واژه ها در بردارنده اشعاری آیینی از شاعر جوان سید حمیدرضا برقعی است.
این کتاب در سال ۱۳۹۰ توسط انتشارات فصل پنجم چاپ شده است.
از دیگر آثار این شاعر اهل بیت، می‌توان به رقعه، تحیر و قبله مایل به تو اشاره کرد.

بریده کتاب:

مولای ما نمونه دیگر نداشته است
اعجاز خلقت است و برابر نداشته است

وقت طواف دور حرم فکر می کنم
این خانه بی دلیل ترک برنداشته است

سوگند می خورم که نبی شهر علم بود
شهری که جز علی در دیگر نداشته است

طوری زچارچوب، در قلعه کنده است
انگار قلعه هیچ زمان در نداشته است!

یا غیر لافتی صفتی در خورش نبود،
یا جبرئیل واژه بهتر نداشته است
ص۴۰

بریده کتاب(۲):

اگر چه مثل محرم نمی شوم هرگز
جدا ز حلقه ماتم نمی شوم هرگز

اسیر جاذبه حسن یوسف یاسم
که محو در گل مریم نمی شوم هرگز

نمی فرات بیاور، چرا که من قانع
به سلسبیل و به زمزم نمی شوم هرگز

قسم به قلب سپیدت سیاهپوش کسی
به جز شهید محرم نمی شوم هرگز

به جان عشق، غیر چهارده معصوم
به پای هیچ کسی خم نمی شوم هرگز
ص
۲۵

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۶:۲۱ ب.ظ

سه پنجره، سه زن

 

نقد کتاب سه پنجره، سه زن: داستان پرفراز و نشیب زندگی یک دختر

 

نقد کتاب سه پنجره، سه زن
نویسنده: مژگان رفیعی
نشر علم

“سه پنجره، سه زن” داستان دختری است که ماجراهایی را پشت سر می‌ گذارد و دچار بلاهایی می شود. دختر با پیرمردی که ۶۰ سال بزرگتر از او است، به اجبار ازدواج می کند. پیرمرد که می میرد، ارثیه اش به دختر می‌ رسد و ثروتمند می شود؛ پس با شاهزاده ای ازدواج می کند. شاهزاده هم به جنگ می رود و کشته می‌شود.
در ادامه کتاب، خواهر شوهرش داستان خودش را می گوید و…

کتاب پر فراز و نشیبی است و برای افرادی که به دنبال سرگرمی می گردند خوب است و ۲۰ ساعتی مشغول شان می کند. اما اگر بخواهیم بگوییم واقعا مفید است یا نه، باید گفت: نه، سرگرمی است و برای کسانی که ذهن و فکر و عمرشان را دوست دارند توصیه نمی شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۰۰ ، ۱۸:۲۱
نمکتاب ...
يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

چگونه دستورات دینی ما را تربیت می کند؟

چگونه دستورات دینی ما را تربیت می کند؟
نویسنده: علیرضا پناهیان
انتشارات بیان معنوی

خلاصه:

کتاب شامل دو فصل می باشد: فصل اول در مورد راه های افزایش آثار و برکات ماه رمضان و انگیزه ای برای بهره بیشتر از این ماه مبارک است،
و فصل دوم در مورد روش ها و تاثیر تربیتی ماه مبارک رمضان می باشد.

معرفی:

تا حالا فکر کردید چه جوری می تونیم از ماه مبارک رمضان استفاده بیشتری ببریم؟
چرا در مسیر دینداری باید با امیال طبیعی خودمون مبارزه کنیم؟ اگر این امیال بد هستند، چرا خدا آنها رو در وجود ما قرار داده؟
قراره روزه گرفتن چه تاثیری روی ما داشته باشه؟و قراره با روزه گرفتن به کجا برسیم؟
جواب تمام این سوالات و بیشتر از آن رو می تونید با خوندن این کتاب به دست بیارید.

بریده کتاب:

نباید در رمضان بیارمیم و به رمضان بگوییم ما را با خود ببر. دستورات دینی هیچ یک بدین‌ صورت در انسان تأثیر تام خود را نخواهند گذاشت. مگر تبلیغات و تربیت دینی، به شیوه غربی است که بیاید و انسان را مسخ کند و با خود ببرد؟ روش دین این است که ابتدا انسان را بیدار می‌ کند، بعد او را به حرکت فرا می‌ خواند.

آن‌ هم باز نه به شیوه‌ ای که استقلال و اراده انسان را به هر وسیله ای سلب نماید و او را وادار کند.
اگر کسی به زندگی در مدل غربی عادت‌ کرده که مثلاً با یک برنامه‌ جذاب تصویری بنشیند و یا در آن برنامه شرکت کند و آن برنامه هم با تسخیر کردن عقل و احساس او، با وارد شدن از ناخودآگاه فرد، به روح او نفوذ کند و در او تاثیر بگذارد، چنین کسی باید فکر تأثیرپذیری از رمضان را از سر خود خارج نماید.

شهر خدا، نعوذ بالله، شهر فرنگ یا شهربازی نیست که با فرو غلتاندن بازی خورده‌ خود در غفلت، او را سرمست کند و لبریز از شعور بی شعوری نماید. رمضان ابتدا انسان را نگه می‌ دارد، سپس انسان را وادار به نگاه می‌ کند، و بعد رها می‌ کند تا به سوی آنچه از خوبی‌ ها که خودت دیده‌ ای و دریافت کرده‌ ای بروی. ص۱۴

بریده کتاب(۲):

خداوند متعال محیط «نامرئی» رمضان را نیز امن قرار داده‌ است، و در میدان وسوسه‌ ها و تأثیرگذاری‌ های روانی از عوامل نامرئی مانند شیطان، مهمانان خود را از امنیت خوبی برخوردار کرده‌ است. خبر پر راز و رمز بسته بودن دست‌ های شیطان و به قل و زنجیر کشیده شدن ابلیس برای در امان بودن میهمانان خدا بسیار قابل‌ تأمل است.

دیگر شیطانی نیست که آدم‌ ها را به هوس بیندازد. هر چه باقی می‌ ماند، هوای دل خود ما آدم‌ ها است. اگر باز هم وسوسه شدیم و گناه کردیم، به این دلیل است که دیگر خودمان استاد شده‌ ایم و آن چه باید از شیطان می‌ آموختیم، فرا گرفته‌ ایم. ص۷۵

بریده کتاب(۳):

اما «مشکل آدم ها با دین» که باعث می شود نتوانند با دستورات «دین» کنار بیایند، این است که اکثراً تصور می‌ کنند دین آن‌ها را از اموری بازداشته‌ است که آن‌ چنان ضرری ندارند؛ و حتی در مواردی مانند روزه، فکر می‌ کنند خوردن و آشامیدن، نه‌ تنها ضرری ندارند بلکه ضروری هم هستند…

خدا هیچ‌وقت مخالف لذت بردن بندگانش نیست و با راحت بودن و شادی بندگان خود نه‌ تنها مخالفت ندارد، بلکه از بهره‌مندی بندگان خود از چنین مواهبی خرسند هم می‌ شود.

خداوند متعال دوست دارد بندگانش، هم در دنیا و هم در آخرت لذت ببرند. و بیشترین اجر یک کار خوب و ارزشمند را هم برای این قرار داده است که بتوانیم دل کسی را شاد کنیم، و یا موجب راحتی و رسیدن دیگران به خواسته‌ ها و دوست‌ داشتنی های شان بشویم. اصلا بنای اولیه به زجر کشیدن نیست. به‌ همین دلیل است که در ماه رمضان وقتی گرسنه می‌ شوی، خدا تحویلت می‌ گیرد، چه تحویل گرفتنی! چون بنا نبوده تو گرسنگی بکشی. این گرسنگی خارج از قاعده است. ص۵۶ تا۵۸

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

نفحات نفت

 

کتاب نفحات نفت
نویسنده: رضا امیرخانی
انتشارات افق

بریده کتاب:

تعداد کثیری اهل فرهنگ نفتی داریم که اثرشان مخاطب ندارد، و در مقابل تعداد کمی اهل فرهنگ داریم که به درستی برای مردم می نویسند.
نفتی ها حقوقشان را از مسوول سه لتی می گیرند و گروه دوم هم از مردم. نفتی ها مشهور نخواهند شد و گروه دوم مشهور. نفتی ها جایزه می گیرند از دولت نفتی و گروه دوم محبوبیت پیدا می‌کنند.
ص۸۴

بریده کتاب(۲):

۲۶. دولت نفتی، به عوض تولید، مسوول توزیع است. در بالاترین حالات و بهترین شرایط قسمتی از درآمد نفت را که در دستگاه های عریض و طویلش خرج نشده است، بین مردمان تقسیم می‌کند.
برای موزع بودن و مقسم بودن هم چندان به متخصص و کارشناس نیاز نیست. باید کسی باشد که ببیند کدام صدا بلندتر است تا به او بیشتر بدهد. خطا هم صد البته همین جاست. هر که نزدیکتر است، صدایش بلندتر به گوش می رسد! باری، دولت، فقط می تواند مدیر نفتی بپروراند.
ص۱۳۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...
جمعه, ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

پرواز قالی

تاب پرواز قالی
نویسنده: محمدعلی زارع
انتشارات: خیمه

معرفی:

استفاده از رنگ و نقش یکی از بهترین راه‌ های پرورش خلاقیت کودک است. در دنیای امروز نه تنها رنگ آمیزی برای کودکان جذاب است، بلکه بزرگسالان هم با استفاده از رنگ و نقش روح خود را آرام می کنند.
کتاب پرواز قالی همزمان با استفاده از نقش ‌های اصیل و زیبای قالی ایرانی برای رنگ آمیزی، توانسته است با جملات کوتاهی عشق و محبت به اهل بیت را در میان جذابیت های رنگ و نقش به کودک بنوشاند.

بریده کتاب:

حسین این گل را برای رنگ کردن انتخاب کرده است.
رنگ کردن این گل کار سختی است، ولی حسین با شجاعت آن را رنگ می ‌کند.
رنگ این گل مثل رنگ گل سرخ است. من حسین و گل‌ های سرخش را دوست دارم. رنگ این گل به من قدرت می ‌دهد.

بریده کتاب(۲):

آخرین گل در دست حسن است.
حسن دور از چشم همه، گلش را رنگ می‌ کند. چون نمی خواهد بدخواهان، شاخه گلش را بشکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۰ ، ۱۵:۰۰
نمکتاب ...