نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

زیبایی های نماز

 

کتاب زیبایی های نماز
نویسنده: حبیب الله فرحزاد
انتشارات عطش

بریده کتاب:

کسانی که در صف نماز نمی ایستند، باید بدانند که ناگزیر در صف های دیگر باید بایستند. صف را باید ایستاد. اگر این جا کرنش نکنی، رکوع نروی، جای دیگر باید دست به سینه التماس کنی.
ص۱۰۲

بریده کتاب(۲):

خانه ای که آب و برق قطع است، قابل استفاده نیست. جان و روح ما هم اگر به خدا اتصال نداشته باشد مرده است. نماز ما را احیا می کند، آرامش می دهد.
ص۵۲

بریده کتاب(۳):

اگر انسان با قلب خود، و با عشق و معرفت و محبت خود به طرف خدا برود، او را بیشتر و سریع تر به خدا می رساند، تا این که اعمال ظاهری را انجام و خود را به رنج بیندازد، ولی دل همراه آن نباشد.
ص۲۷

بریده کتاب(۴):

ما دنبال آرامش و خوشی هستیم، دنبال این هستیم که غم و غصه از ما دور شود و به آرزوهای خود برسیم، بدون استثنا حلالّ همه مشکلات، خدای متعال است.
ص۵۷

بریده کتاب(۵):

خداوند انیسی است که به انسان آرامش مطلق می بخشد و تمام مشکلات او را حل می کند. همه خارها را گل می کند، تمام زیبایی ها را به او عطا می کند. آنچنان آرامش می بخشد که دیگر هیچ دغدغه ای نداشته باشیم.
ص۵۸

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۹
نمکتاب ...

نظرات (۱)

سلام.یکی از مشکلات کتاب نماز ها و حتا روحانیون ما و کسانی که دین را نشر میدهن،این است،که گاهی وقت ها نکات مهم رو حذف میکن! یعنی بجایی اینکه براساس قران ،به نماز بپردازند! میان،به سبک که لائیک و سکولارها می پسندن! بیان میکن! گویی انگار نماز یک عمل مستحب است! یا عمل مستحب رو به واجب!
در حالی که در قران مستقیم گفته،کسانی که نماز نمی خواند در جهنم هستن! .. و اصلا،اصل سرکشی یک انسان در زندگی شخصی خود از زمان ترک نماز شروع میشود.
باید اموخت،مثل غذا و اب،نیاز واجب روح و بدن ما و فکر و منطق ها سلول ها بدن ما،خواندن نماز است! فطرت ما بر این اساس ساخته شده! ذهنم دائم،در حال درگرگونی است! بدون نماز روزانه! نمی توان با چیزی ان را ارامش بخشید! (نماز ستون اولیه حل مشکلات روحی،است)
روشنفکر بازی و یا جذب حداکثری که برخی به وجود اوردن! نتیجه اش امروز شده است... وظیفه ما بیان احکام خداست.ولو ضد خود و خانواده و حتا همه مردم جهان باشد. انها باید خود را اصلاح کن،نه اینکه احکام و احادیث و .. رو تغییر داد،باب نفس سرکشمان!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">