نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۳ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۳۹ ب.ظ

صوت های نیمه شعبان

 

فایل فشرده مهربان من 3 شامل سخنرانی های کوتاه دل انگیز به همراه مولودی های شاد مهدوی برای داخل ماشین تا حالشو ببرید

مهربان من 3

***  

داستان های کودک مهدوی

داستان های یاران کوچک

امام زمان (عج) در نامه ای به شیخ مفید می فرمایند:

ما بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده و مخفی نمی ماند.

(احتجاج طبرسی ج 2 ص 596)

و چقدر خوشحال شدم از این که نزد شما غریبه نیستم خوش به حال من که شما مرا می بینید حرفهایم را می شنوید و از کارهای هر روزم آگاهید و بدا به حال من وقتی که اعمالم را نزد شما می آورند و از دیدن آنها دلتان می گیرد چقدر شرمنده و ناراحت می شوم از این که دل شما را به درد آورده ام. دلم می خواهد سیاهی های گناهان و اشتباهاتم را پاک کنم و گامی بلند برای آمدنتان بردارم به این امید آمده ام که رضایت شما را بگیرم و برای انجام خواسته های شما تمام تلاشم را به کار ببندم دعایم کنید.

 

امام صادق (ع) به عبدا... بن سنان فرمودند:

به زودی شبهه ای شما را فرا می گیرد پس شما بدون راهنما و امامی هدایت کننده باقی خواهید ماند و نجات پیدا نمی کند مگر کسی که به وسیله دعای غریق بخواند

یا ا... و یا رحمان و یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک

((ای خدای مهربان ای خدای بخشنده ای دگرگون کننده قلب ها قلب مرا بر دین خود ثابت بدار))

اینک که مهدی موعود (عج) راهنما و هدایت کننده من در میان ما نیست دشواری ها و مصیبت ها و فتنه های بسیار بر من فرود آمده است هر روز این دعا را می خوانم، و از امامم یاری می طلبم که با پیروزی از نائبش (رهبرم) از زمینه سازان ظهور و فداییان دولت کریمه اش باشم.

ان شاء الله

 

توبه شیخ حسن عراقی

من در اول جوانی بسیار زیبا بودم و با افراد نابابی که رفاقت داشتم روزهای جمعه به تفریح و گردش و لهو و لعب می رفتیم. روزی به تفریح و گردش رفته و سرگرم بودیم. در فکر فرو رفتم که به راستی آیا ما به خاطر همین کارها به دنیا آمده ایم!؟ بازی و خوردن و مستی و ... یک مرتبه تکانی خوردم و گفتم نه نه برای این کارهای حیوانی به دنیا نیامده ایم از رفقا فاصله گرفتم و به سمت شهر برگشتم هر چه رفقا صدایم کردند توجه نکردم ... و به سمت مسجدی که در آن نماز جمعه خوانده می شد رفتم: خطیب در سخنرانی اش از حضرت مهدی (عج) و اوصافش سخن می گفت محبت عجیبی در دلم پیدا شد. با خود گفتم ای کاش حضرت را می د یدم کم کم از محبت به عشق رسیدم و در خواب و بیداری و نشست و برخاستم به یاد او بودم. یک سال گذشت و من حالت شگفتی را حفظ کردم شبی بعد از نماز مغرب در مسجد نشسته بود، از پشت دستی به شانه ام خورد و فرمود حسن! گفتم بله

فرمود چه کسی را می طلبی؟ گفتم مهدی را  فرمود منم مهدی برخیز بلند شدم و دست مبارکش را بوسیدم ... به منزل رفتیم، شروع کرد با من سخنت گفتن، آتش دلم را خاموش کرد و سوز فراقش را به وصالش التیام داد هفت شب در خانه من بود. چیزهای زیادی به من تعلیم فرمود ... روز هفتم قصد رفتن کرد و فمورد این برنامه ای که با تو داشتم در تمام این مدت با احدی نداشتم، بعد از این تو به احدی نیاز نداری به همین دستورها از نماز و ذکر و دعا مشغول باش و خداحافظی نمود.

(برگرفته از کتاب تمنای وصال)

نماز استغاثه

این دعا دعاى استغاثه به حضرت صاحب الزّمان (صلوات الله علیهاست، هر کجا که باشى دو رکعت نماز بجاى آر و سپس زیر آسمان رو به قبله بایست و بگوسَلامُ اللَّهِ الْکَامِلُ التَّامُّ الشَّامِلُ الْعَامُّ وَ صَلَوَاتُهُ الدَّائِمَةُ وَ بَرَکَاتُهُ الْقَائِمَةُ التَّامَّةُ عَلَى حُجَّةِ اللَّهِ وَ وَلِیِّهِ فِی أَرْضِهِ وَ بِلادِهِ وَ خَلِیفَتِهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ عِبَادِهِ وَ سُلالَةِ النُّبُوَّةِ وَ بَقِیَّةِ الْعِتْرَةِ وَ الصَّفْوَةِ صَاحِبِ الزَّمَانِ وَ مُظْهِرِ الْإِیمَانِ وَ مُلَقِّنِ [مُعْلِنِ ] أَحْکَامِ الْقُرْآنِ وَ مُطَهِّرِ الْأَرْضِ وَ نَاشِرِ الْعَدْلِ فِی الطُّولِ وَ الْعَرْضِ وَ الْحُجَّةِ الْقَائِمِ الْمَهْدِیِّ الْإِمَامِ الْمُنْتَظَرِ الْمَرْضِیِّ [الْمُرْتَضَیوَ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِینَ الْوَصِیِّ ابْنِ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ الْهَادِی الْمَعْصُومِ ابْنِ الْأَئِمَّةِ الْهُدَاةِ الْمَعْصُومِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُعِزَّ الْمُؤْمِنِینَ الْمُسْتَضْعَفِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُذِلَّ الْکَافِرِینَ الْمُتَکَبِّرِینَ الظَّالِمِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْحُجَجِ الْمَعْصُومِینَ وَ الْإِمَامِ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَکَ فِی الْوِلایَةِ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْمَهْدِیُّ قَوْلاً وَ فِعْلاً وَ أَنْتَ الَّذِی تَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً فَعَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَکَ وَ سَهَّلَ مَخْرَجَکَ ،وَ قَرَّبَ زَمَانَکَ وَ کَثَّرَ أَنْصَارَکَ وَ أَعْوَانَکَ وَ أَنْجَزَ لَکَ مَا وَعَدَکَ فَهُوَ أَصْدَقُ الْقَائِلِینَ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ حَاجَتِی کَذَا وَ کَذَا..
و بجاى کذا و کذا حاجات خود را بیان کند و بگوید فَاشْفَعْ لِی فِی نَجَاحِهَا فَقَدْ تَوَجَّهْتُ إِلَیْکَ بِحَاجَتِی لِعِلْمِی أَنَّ لَکَ عِنْدَ اللَّهِ شَفَاعَةً مَقْبُولَةً وَ مَقَاماً مَحْمُوداً فَبِحَقِّ مَنِ اخْتَصَّکُمْ بِأَمْرِهِ وَ ارْتَضَاکُمْ لِسِرِّهِ وَ بِالشَّأْنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ بَیْنَکُمْ وَ بَیْنَهُ سَلِ اللَّهَ تَعَالَى فِی نُجْحِ طَلِبَتِی وَ إِجَابَةِ دَعْوَتِی وَ کَشْفِ کُرْبَتِی.
سپس بخواه هرچه خواهى که به خواست خدا برآورده شود.
مؤلّف گویدبهتر آن است که در رکعت اوّل این نماز پس از سوره «حَمْد» سوره «انّا فَتَحْنا» و در رکعت دوّم پس از سوره «حمد» سوره «إِذا جاءَ نَصْرُ اللّهِ» خوانده شود

 

7 صفحه های آخر

 

یک سوال مهم :  

حفظ جمهوری اسلامی چقدر است؟

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفی ولو امام عصر باشد اهمیتش بیشتر است برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می کند برای اسلام...      صحیفه امام ج 15 ص 221

 

مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات عقلی و شرعی است که هیچ چیز به آن مزاحمت نمی کند.         صحیفه  امام ج 19 ص 153

 

 

به قدر تشنگی ...

هر جا که باشیم میدانیم برای رفع تشنگی چه باید کرد.

 

8

برای کوچکترین کارهایمان عملیاتی داریم،

برای درسمان، شغلمان، آینده مان، رفاهمان...

برنامه ای که چگونگی رسیدنمان را به هدف مشخص می کند.

برای ظهور چه برنامه ای داریم؟

بدانیم اگر چنین برنامه ای نداریم ظهور برایمان به قدر حتما تشنگی جدی و مهم نیست

اگر با صلوات حل می شد...

وقتی راجع به برنامه مان برای ظهور فکر می کنیم

به دعای ندبه ای که رفته ایم

نذرهایی که کرده ایم

استغاثه هایی که انجام داده ایم

و ....

به عنوان برنامه عملیاتی نگاه نکنیم

همانقدر که دعا کردن به تنهایی و بدون درس خواندن در قبولی کنکور، پیدا کردن شغل مناسب، بدست آوردن سلامتی و ...

اثر دارد، ظهور هم اثر دارد

یک نفر از آن عقب گفت ، برای نابودی، آمریکا، اسرائیل و داعش صلوات!

آقا آرام گفتن: اگر با صلوات نابود می شدند ده تا صلوات می فرستادیم...

 

7   9

شیعیان ما؛

به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند؛ اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد

 تشریف حاج محمد علی فشندی به محضر امام عصر

 

آرمانخواهی انسان مستلزم صبر بر رنجهاست.

پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمانها یاد بگیرید که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی.

 شهید آوینی  15/1/72

 

7   10

ما همه انتظار فرج داریم...

انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه بشود.

صحیفه امام ج 16 ص 255

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فقط:

نگذارید حرف امام به زمین بماند.

همین:

وصیت نامه شهید احمد رضا احدی

 

مگر امام که بود.

که شهید اینگونه به پای حرفهایش جان خود بلکه بیش از آن را فدا کردند

 

-تعریف جهاد چیست؟

-جهاد چگونه به ظهور ختم می شود؟

-برنامه مدون ظهور چیست؟

-موانع ظهور چیست؟

-عرصه فعلی جهاد کجاست؟

-دشمن کجاست؟

-راهکارهای دشمن چیست؟

و ....

 

7  11

اگر جز جواب های کلیشه ای و تلویزیونی جواب دیگری برای سوالات بالا نداریم اگر جواب هایمان دارای راهکارهای عملیاتی حرکت نیستند و یا اگر حرکتمان بر اساس یک برآورد واقعی انجام نمی شود.

باید بخود جرأت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی خورد لازم است که استراتژی این جنگ عوض شود.

شهید حسن باقری

استعمار استعمار است.

دشمن دشمن است.

قدرت های ضد انسانی در شرق و غرب برای ما تفاوت نمی کند ما یک منطق داریم و آن منطق اسلامی و حرکت اسلامی است.

اینجا مرحله حساس حرکت است و خیلی ظریف است و هوشیاری می خواهد .

حکومت در بین جوامع انسان ها باید الهی باشد، اگر حکومت به دست مردان الهی باشد اینها دارای مکتبی هستند رهایی بخش ، تعالی بخش، اگر جامعه روی آن طریق و صراط افتاد. مسلما روی سعادت را خواهید دید.

اگر دیروز نام امام خمینی طاغوت و فرعون زمان را به لرزه درآورده بود امروز نام امام، جهان را به لرزه درآورد و قدرتمندان و استعمارگران جهان را به وحشت انداخته است.

امروز در قرن 15 هجری آن چنان که نبی اکرم ص پیشگویی فرموده بودند، قوم سلمان فارسی، ایرانیان، علم قیام انبیا را بر دوش گرفته اند

رو در رویی این شعاع های بلند نور با شیاطین ظلمت و عدم، به صورت جنگی بزرگ بین حق و باطل تحقق یافته و این قرن آنچنان که وعده داده اند قرن غلبه حق بر باطل خواهد شد.

اینها چه وجه اشتراکی با هم دارند؟

جهاد کبیر . جهاد فرهنگی. جهاد النفس. جهاد اقتصادی

چه چیز اینها را به جهاد تبدیل کرده است؟

چه کسی اولویت اینها را مشخص می کند.

بیایید کمی با خودمان رو راست باشیم

چرا آرزوی ظهور داریم؟ ما ظهور را برای چه می خواهیم؟

گفتم: فدای شما شوم اگر چنین است دیگر آرزومند نیستیم که از اصحاب امام قائم در دولت حق باشیم زیرا امروز در امامت شما و طاعت شما هستیم و اعمال ما از اعمال اصحاب دولت حق افضل است.

کافی ج 2 ص 128

 

12

امیدوارم این انقلاب ، یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای ظهور بقیه الله ارواحنا له الفداء باشه

صحیفه امام ج 16 ص 131

من امیدوارم که این کشور با همین قدرت که تا اینجا آمده است و با همین تعهد و با همین بیداری که از اول قیام کرده است و تا اینجا رسیده است، باقی باشه.

این نهضت و این انقلاب و قیام تا صاحب اصلی ان شاء الله بیاید و ما، شما و ملت ما امامت را به او تسلیم کنیم.

صحیفه امام ج 19 ص 153

از جمله کارهایی که رهبران بزرگ ما و بالخصوص رهبر بزرگ فعلی ما حضرت آیت الله العظمی امام خمینی در این سالها انجام دادند این بود که این خودباختگی را از مردم گرفتند و مردم ما را به آن خود واقعی و به آن روح جمعی مومن ساختند.(شهید مطهری )

 

13

چرا انقلاب اسلامی اینقدر ارزشمند است؟

غایت انقلاب اسلامی چیست؟ انقلاب برای تحقق چه هدفی تلاش می کند؟

انقلاب ما نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچم داری حضرات حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمان و جهانیان منت نهد و ظهور فرجش را در عصر حاضر قرار دهد.

صحیفه امام ج 21 ص 327

 

برادرهاو خواهرها بدانید شما ملت انقلابی ایران امروز یک شانس دارید

نشان دادن یک الگو نمونه جدید که دنیا دنبال آن می گردد، باور کنید که خود غربیها از نظام حاکم بر غرب خسته شده اند.  شهید بهشتی

عمار ساباطی گوید: از امام صادق ع  پرسیدم: آیا عبادت با امام پنهان در دولت باطل بالاتر است یا عبادت در ظهور و دولت حق به همراه امام حاضر؟

فرمود: ای عمار به خدا سوگند صدقه پنهانی از صدقه آشکار بهتر است و عبادت شما در نهانی به همراه امام پنهان در دولت باطل بهتر است، زیرا در دولت باطل از دشمنان خود می ترسید و در حالت قبل از جنگ سر می برید، نسبت به کسی که خدای تعالی را در ظهور حق و در دولت آن به همراه امام ظاهر می پرستد و عبادت به همراه ترس و دولت باطل به مانند عبادت در امن و در دولت حق نیست شما در دخول دین حق و نماز و روزه و حج و سایر احکام و خیر بر آنها پیش گرفتید و خدا در نهانی به همراه امام پنهان عبادت کردید، مطیع امر او و صابر و منتظر دولت حق هستید بر امام و نفوس خود از شر ملاک می هراسید

حق شما در دست ظالمان است و شما را از آن منع می کنند و شما را به تنگی و طلب معاش مضطر کرده اند، در حالی که بر دین و عبادت و طاعت از امام و خوف از دشمن خود صابر هستید از این رو خداوند اعمال شما را چندین برابر می کند و آن بر شما گوارا باد.

گفتم: فدای شما شوم اگر چنین است دیگر آرزومند نیستیم که از اصحاب امام قائم در دولت حق باشیم زیرا امروز در امامت شما و طاعت شما هستیم و اعمال ما از اعمال اصحاب دولت حق افضل است!!!

کافی ج2 ص 128

 

 

14

صفت اصلی شهدا صداقت است.

صداقت با خود... صداقت با خود یعنی آنچه در دلمان هست را بدور از هر توجیهی به خودمان بگوییم گاهی آنقدر توجیه های قشنگ برای یک کار وجود دارد که حتی خودمان هم باورمان می شود مثل کسی که برای دیدن محبوبش به مسجد می رود. وقتی از او می پرسیم چرا به مسجد میروی لیستی از روایات استحباب مسجد برایت می آورد در حالی که در اعماق قلبش چیز دیگری است. وقتی گناهی مرتکب می شویم شروع می کنیم به توجیه کردن زمان و سکان، به جای آنکه صادقانه از خدا عذر بخواهیم. صداقت، قدم اول خودشناسی است. بیا صادقانه با خودت کمی خلوت کن و فکر کن امام زمان عج را برای چرا می خواهی اینجا برایت جایی برای نوشتن می گذارم. صادقانه بنویس خداوند صداقت را دوست دارد.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۳
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">