نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۰۰ ب.ظ

خاک های نرم کوشک (شهید برونسی)

 

 

خاک های نرم کوشک: روایتگر زندگی شهید برونسی که بروسلی آن زمان نام گرفت.

خاک های نرم کوشک: روایتگر زندگی شهید برونسی که بروسلی آن زمان نام گرفت.


امام خامنه ای:
 " من توصیه می کنم و واقعا دوست دارم شماها بخوانید. من می ترسم این کتاب ها اصلا دست شما نرسد. اسم این کتاب خاکهای نرم کوشک است؛ قشنگ هم نوشته شده. "


برشی از کتاب:
ص 64 :روز ی که آمد بعد از سلام و احوالپرسی گفت : 20 روز مرخصی گرفته ام تا دیوار را درست کنم . خیلی زود شروع کرد . گفت می خواهم دور تا دور دیوار حیاط را خراب کنم . می خواست بقیه کار را شروع کند که یکی از بچه های سپاه آمد دنبالش ! ... گفتم کجا . گفت می خوام برم جبهه . بک آن داغی صورتم را حس کردم . حسابی ناراحت شدم . توی کوچه که می آمدی خانه ی ما با آن وضعش انگشت نما بود . به قول معروف شده بود نقل مجلس ! گفتم شما می خوای منو با بچه قدو نیم قد توی این خونه ی بی در و پیکر بذاری و بری . اقلا همون دیوار درب و داغون خودش رو خراب نمی‌کردی . گفت خودت رو ناراحت نکن ، به‌ات قول می دم که حتی یک گربه روی پشت بام این خونه نیاد . صورتم گرفته‌تر شد و ناراحتی‌ام بیشتر . گفت حالا دیوار حیاط خرابه که خراب باشه ، این که عیبی نداره ، دلم می خواست گریه کنم باز هم سعی کرد آرامم کند ، فایده نداشت . دلخوری ام هر لحظه بیشتر می شد . خنده از لبانش رفت . قیافه اش جدی شد . روی صداش مهربانی موج می زد ، گفت : نگاه کن من از همون اول بچگی ، وا ز همون اول جوونی که تو روستا بودم ، هیچ وقت نه روی پشت بام کسی رفتم ، نه از دیوار کسی بالا رفتم ، نه هم به زن و ناموس کسی نگاه کردم .الان هم می‌گم که تو اگر با سر و روی باز هم بخوای بری بیرون ، اصلا کسی طرفت نگاه نمی کنه ، خیالت هم راحت باشه که هیچ جنبنده ای توی این خونه مزاحم شما نمی شه ، چون من مزاحم کسی نشدم ، هیچ ناراحت نباش .
وقتی ساکش را بست و راه افتاد انگار اندازه سر سوزنی هم نگرانی نداشتم .چند وقت بعد آمد نگاهش مهربانی همیشه را داشت . بچه ها را یکی یکی بغل می کرد و می بوسید . هنوز نشسته بود که رو کرد به من . یک خوب کشیده و معنی داری گفت ، بعد پرسید : این چند وقته دزدی چیزی اومد یا نه ؟ گفتم نه ... اثر اون حرفتون اونقدر زیاد بود که با خیال راحت زندگی کردیم . اگر بگی یه ذره هم دلمون تکون خورده دروغ گفتی !

 

 

نظرات (۱)

با سلام و احترام
اینقدر این کتاب پر طرفدار و پر مخاطبه که هر چی بگم کم گفتم.پسر من در 12 سالگی این کتابو دو روزه خوند و خیلی براش جذاب بود. چند وقت پیش رفته بودم بهشت رضا سر مزار این شهید و دو تا جوان حدود 15 ساله را سر قبر شهید دیدم که یکیشون خم شد و قبر رو بوسید. پرسیدم چرا بوسیدی ؟ از بستگان شهید هستی؟ گفت : نه کتابشو خوندم.
همون موقع خانم جوانی رد میشد شکلات بهم تعارف کرد و گفت برای پسراتون هم بردارید . گفتم اونا پسرای من نیستن. گفت داشتین باهاشون حرف میزدین ماجرا رو گفتم . گفت اسم کتابش چیه گفتم خاکهای نرم کوشک. گفت پس منم میرم میگیرم و میخونم.
این شهید اخلاص عجییب و اعتقاد زیاد به مال حلال و کمک نگرفتن از هیچ کس جز خدا و توسل به اهل بیت خصوصا حضرت زهرا س داشت و در جای جای زندگیش دستگیری مادر س دیده میشد چه در زندگی شخصیش و چه در جنگ.
این زندگی نشان داد که سواد و ثروت ملاک رسیدن به خدا نیست و این پارامترها در زندگی این فرمانده چنگ جایی نداره و علم واقعی را خدا در قلب اهلش قرار میده حتی اگه مدرسه نرفته باشن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">