نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۰۰ ب.ظ

من زندگی موسیقی

 

کتاب من زندگی موسیقی : پشت پرده های جادوی موسیقی…

 

بریده کتاب(۱):

ولف آدلر، پروفسور دانشگاه کلمبیا می گوید:
” بهترین و دلکش ترین نواهای موسیقی، شوم ترین آثار را روی دستگاه عصبی انسان می گذارد، به خصوص اگر هوا گرم باشد، این تخریب بیشتر می شود.” (زیرا یکی دیگر از عوامل بهم زدن سیستم عصبی گرماست.)

بریده کتاب(۲):

نوای موسیقی از احساسات و انفعالات درونی انسان ناشی می شود و معرف، غم و شادی، هیجان و آرامش روحی انسان است.”
به عبارت دیگر وقتی که یک موسیقی حماسی نواخته می شود، من می جوشم نه اینکه محتوای موسیقی این حالت را در من بوجود می آورد. پس موسیقی محتوایش حماسه و محبت و عشق و اندوه نیست، بلکه این عناصر، رسوب یافته و بایگانی شده در درون من است که با ورود امواج موسیقی به درونم تحریک می شود، این است اینکه می گویند موسیقی شکل دارد، ولی محتوا ندارد.

عکس نوشته زیبا کتاب « من، زندگی، موسیقی. »

فردی که موسیقی گوش می دهد عبد نوازنده آن موسیقی می شود…
موسیقی، عزیزترین، ولی نا مطلوب ترین صداهاست و من یقیناً سکوت را بر دل انگیز ترین نغمه ها ترجیح می دهم.
موسیقی، هنریست شنیداری، اگر شما برای خودتان،
احساساتتان،
شخصیتتان،
روح و روانتان
و زمانی که
برای گوش دادن به موسیقی می گذارید ارزش قائل باشید،
برای شنیدن نیازمند اصولی خواهید بود و قطعا به نتیجه می رسید هر چیز که آهنگین باشد ارزش شنیدن ندارد.
فردی که موسیقی، گوش می دهد بنده نوازنده آن موسیقی می شود.
ویلیام جیمز از آن دسته روان شناسانی است که به خدا اعتقاد دارد، او می گوید: ممکن است خداوند از گناه موسیقی، بگذرد،
ولی ضعف اعصاب حاصل از آن، دست از سر ما برنمی دارد.

بیشتر ببینیم: عکس هایی خاص و زیبا از کتاب کیمیاگر

ولف آدلر، پرفسور دانشگاه کلمبیا می گوید: بهترین و دل کش ترین نواهای موسیقی، شوم ترین آثار را روی دستگاه عصبی می گذارد.

 

 

 

 

 

بریده کتاب(۳):

نقل است که فارابی به یک جلسه شاهانه رفته بود و شاه با خدم و حشم خود نشسته بودند. فارابی همراه خود یک سری آلات موسیقی داشت. شروع به نواختن کرد. طوری موسیقی نواخت که همه خندیدند، سپس موسیقی دیگری نواخت که باعث شد همه گریه کنند‌.
شاه خوشش آمد و گفت: “این مرد از این پس دلقک من باشد”. فارابی گفت: “من موسیقی دیگری هم بلدم” شروع کرد به نواختن و موسیقی ای نواخت که باعث شد شاه و همه کسانی که آنجا بودند به خواب روند. فارابی هم فرصت را غنیمت شمرد و فرار کرد.

بریده کتاب(۴):

“من قبلا نماز می خواندم، ولی چند وقتی ست که دیگر نماز نمی خوانم.” نمی توانم از او بپرسم موسیقی زیاد گوش می دهی؟ وگرنه به او می گفتم که همین موسیقی مبدا میل تو را عوض کرده است و دارد خدا را از تو می گیرد و فرد دیگری را در قلبت حاکم می کند.

بریده کتاب(۵):

یکی از افرادی که در جهان مشهور است که قطعات او خاصیت درمانی دارد شخصی ست مشهور به موتزارت که در عمر کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی ساخت.
از ۳سالگی شروع به آهنگ سازی کرد و در ۷ سالگی اولین سمفونی و در ۱۲ سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشت.
او در ۳۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.
دان کمپ بل در کتاب خود شرح لحظات آخر عمر این موسیقی دان مشهور که آثارش را درمان روح و روان می دانند چنین بیان می کند، او بخشی از آخرین سال زندگیش را به سختی بیمار بود و از افسردگی، توهم و هذیان گویی رنج می برد و …

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">