نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ق.ظ

مسلم ولی امر است

کتاب مسلم ولی امر است: همین بس که در غیاب امام، مسلم ولی امر است…

 

کتاب مسلم ولی امر است
نویسنده: سیدعلی اصغر علوی
انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)

خلاصه:

برای ترسیم کوفه سال ۶۰ هجری و یافتن علت غریب ماندن حضرت مسلم، باید شخصیت هایی را معرفی کرد که مردم آنها را نیز خوب می دانستند و انصافاً خوب هم بودند! اما هرچه بود “ولی امر” نبودند… و زیر بار ولایت مسلم هم نرفتند.
این کتاب تحلیلی ارائه می دهد از علل همراهی نکردن این خواص با حضرت مسلم و ریشه یابی این موضوع، برای عبرت گرفتن از تاریخ آن زمان.

بریده کتاب:

انسانی که تواضع در برابر حق برایش ملکه نشده باشد، هرگز نمی ‌تواند در مقابل بالاترِ به ظاهر فروتر تواضع کند. نمی ‌تواند در برابر مسلم زمان خود تواضع کند. تواضع در مقابل حسین بن علی کار دشواری نیست؛ اصلاً اگر تواضع نکنی عجیب است. چراکه با آبروی خود بازی کرده‌ ای؛ اما تواضع در برابر جوانی که شاید در دید عموم، علم و فضل و سابقه اش از تو کمتر است، کار هرکسی نیست….

 

بریده کتاب(۲):

عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند نیست. به خاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. وقت شناسی همان کیمیایی است که اگر در وجود فردی بود، مس وجودش را طلا می‌ کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">