نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یهودی گفت: من خدا را می­پرستم مثل تو!

مسیحی گفت: من خدا را می­پرستم مثل تو، یک­ مقدار هم بالاتر، من پسر خدا هستم.

گناهکار گفت:

  • من هم خدا را می­پرستم.

منافق هم همین را گفت.

کم کم همه ادعا کردند و گفتند ما خدا را می­پرستیم.

چه کسی واقعا خدا را می­پرستید؟ چه کسی قضاوت می­کرد این خداپرستان را؟!

خدا گفت:

  • من شما را خلق کردم. روزی می­دهمتان، آسمان و زمین از من است... جز این است؟!

همه بی­درنگ گفتند:

  • جز این نیست که مخلوقات را تو آفریده ­ای. روزی می­دهی، و البته ما همه به سوی تو بازمی­گردیم.

خدا گفت:

  • چه کسی برایتان می­گوید پرستیدن چیست؟ اصلا مردم از که باید اطاعت کنند!

همه قبول داشتند که باید خالق را پرستید و باید از او اطاعت کرد. پس همه گفتند:

  • ما همه داریم از تو اطاعت می­کنیم!

خدا نظری به این بندگان متفاوت افکند و فرمود:

اکنون که همه مرا می­پرستید پس چرا اینگونه متفاوت و پراکنده­اید؟

مدعیان بندگی سر پایین انداختند و به بندگی­ های خودساخته ­شان اندیشیدند.

خدا فرمود:

آن هوا و هوس­ ها، آن لذت­ها که از جانب خود به اسم بندگی من انجام داده ­اید، نه بندگی من، که بندگی نفس­تان بود.

من شما را آفریده­ ام، شما را می­شناسم و از رگ گردن به شما نزدیک­ ترم. البته که بهترین بندگی، آن است که من برایتان معین می­کنم. بدانید که اگر به آنچه برایتان گفته ­ام عمل کنید از گزند شیطان که نمی­ خواهد شما را در کنار من پر آرامش و پر لذت ببیند در امان نگه خواهم داشت.

کتاب برایتان فرستاده­ ام و کلید بندگی را نشانتان داده ­ام:

اطیعوا الله و اطیعوا الرسول...

شیطان چشم­هایش را بست و به یاد آورد تلاش­هایش را برای علم کردن یهودیان و مسیحیان و منافقان برابر فرستادۀ خدا، و حالا زحماتش بر باد رفته بود. خدا گفته بود: اطیعوا الله و اطیعوا الرسول...

و رسولِ خدا، راه و رسم بندگی گفته بود.

بندۀ عزیز خدا، نگاه کن که پوشش تو همان است که خدا و رسولش گفته­ اند؟ اطیعوا الله و اطیعوا الرسول...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۴
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">