نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۰۰ ب.ظ

یادم تو را فراموش

کتاب یادم تو را فراموش: آداب مواجه درست با بازی های رایانه ای در خانواده

 

کتاب یادم تو را فراموش
نویسنده: کاظم مؤذن
انتشارات بوی شهر بهشت

معرفی:

در واقع، کودک از طریق بازی می تواند خود را بشناسد که ضعف ها و قوت هایش چیست؟
آیا فرمانده است یا فرمان بر؟ تابع است یا متبوع؟ آرام است یا شلوغ؟ حالت تهاجم دارد یا تسلیم؟
همچنین بسیاری از صفات و خصوصیات کودک مثل شجاعت یا ترس یا مهر و خشم و ابتکار، از طریق بازی کشف می شود.
از سوی دیگر، کودک در بازی یاد می گیرد چگونه در بین جمع زندگی کند؛ چه ضوابطی برای زندگی رعایت کند؛ دردرگیری ها، در معرکه ی زندگی، چه موضعی و چه راه و روشی در پیش گیرد.

بازی ها افراد را با مقررات و ضوابط زندگی آشنا می کنند؛ روح سازگاری را در افراد پدید می آورند؛
فنون زندگی جمعی را به کودکان و نوجوانان یاد می دهند.
حال که از فواید و اهمیت بازی کردن در زندگی کودکان و نوجوانان آگاه شدیم، این سوال پیش می آید که آیا بازی های رایانه ای می توانند به جای بازی های سنتی نقش ایفا کنند؟

پدر و مادرها معمولاً ترجیح می دهند فرزندشان در خانه و پیش چشمشان بازی رایانه ای انجام دهد تا اینکه برای بازی و تفریح از خانه بیرون برود. بعضی از والدین نه تنها نگران استفاده فرزندشان از این بازی ها نیستند، خوش حال هم هستند برای فرزندشان چنین سرگرمی جذاب و گیرایی فراهم کرده‌ اند که می تواند ساعت ها او را در خانه بنشاند بی آنکه سروصدایی در پی داشته باشد و خطری او را تهدید کند.

البته آن ها تا حد زیادی نیز حق دارند؛ دنیای بیرون از خانه دنیای کم خطری نیست، اما والدین باید بدانند کودکان و نوجوانان در هنگام استفاده از بازی های رایانه ای با انبوهی از آسیب های جسمی و روحی و فرهنگی مواجه می شوند که بسیار بیشتر از آسیب های دنیای بیرون از خانه، ممکن است آن ها را تهدید کند‌.

بریده کتاب:

کمیته ی ملی بازی های رایانه ای اعلام کرده است که براساس آمارهای گرفته شده، روزانه ۲۰ میلیون ایرانی حدود ۴۰ میلیون ساعت را برای بازی های رایانه ای صرف می کنند. همچنین مصاحبه ای که از نوجوانان در گیم نت ها گرفته شده است، نشان می دهد اغلب آن ها بین ۲ تا ۶ ساعت برای این بازی ها وقت می گذارند.

بریده کتاب(۲):

بی نظمی و خودمحوری
بازی های رایانه ای معمولاً نظم خاصی ندارند و کودک یا نوجوان هرزمان که اراده کند به بازی مشغول می شود و از آنجا که زمان مشخصی ندارد، بی نظمی را به فرزندان ما می آموزد.
برخلاف تلویزیون که برنامه های آن در زمان مشخص آغاز می شود و در محدوده زمانی معین پایان می یابد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۹
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">