نمکتاب

نمکتاب
امام علی(علیه السلام): کتاب غذای روح است.هر کس با کتاب آرامش یابد هیچ آرامشی را از دست ندهد.

قدمی برای تحول مطالعه کشورمان!

سایت نمکتاب:namaktab.ir
کانال نمکتاب: @namaktab_ir





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

هنر همسرداری

 

کتاب هنر همسرداری: اخلاق در دانشگاه منزل (مسئولیت خطیر همسران)

کتاب هنر همسرداری
نویسنده: حسن صدری مازندرانی
انتشارات مشهور

معرفی:

مرد و زن هر کدام به تنهایی موجود ناقصی هستند که در زندگانی احساس کمبود می‌کنند. ولی پیمان زناشویی دل های پریشان را آرامش داده و افکار پراکنده را به سوی کانون خانواده که کانون عشق و محبت است، سوق می دهد. هدف از نگارش این کتاب صرف دانش نیست، بلکه برای عمل است که کتاب را برای سرگرم شدن مطالعه نکنید، آن را وارد زندگیتان نمایید. (هنرهمسرداری)

بریده کتاب:

صفحه ۳۵
برای آرامش تن و روان و لذت معنوی زندگی، این معیار را در نظر داشته باش: اول هر کس به تو بدی کرد، دوم تو به هرکس نیکی کردی، هر دو را فراموش کن. (هنرهمسرداری)

 

بریده کتاب(۲):

صفحه ۴۳
بریده چهارم
آقای محترم، اگر دوست داری همسرت دوستت داشته باشد، اگر می خواهی همسرت در خانه تمیز باشد، اگر می خواهی همسرت عفت داشته باشد، پاکیزه باش. چون رسول خدا(ص) فرمود: نظافت جزء ایمان است. (هنرهمسرداری )

بریده کتاب(۳):

اگر می خواهی زندگی شیرین تری داشته باشی، اگر می خواهی همسرت به زندگی دلگرم باشد، اگر می‌خواهی شریک و مونس یار تو خرسند باشد، اگر می خواهی زندگی راحتی با آسایش داشته باشی، اگر می خواهی همسرت دوستت داشته باشد، به سیره رسول خدا عمل کن و به همسرت محبت کن. چنانچه رسول خدا(ص) فرمود: هر چه ایمان کامل تر باشد انسان بیشتر به همسرش اظهار محبت می کند. (هنرهمسرداری بریده۱ص۱۸)

بریده کتاب(۴):

همسر امام خمینی رحمت الله می فرمایند: امام به من خیلی احترام می گذاشتند. ایشان در اوج عصبانیت هرگز به من بی احترامی نمی‌کردند. تا من وارد اتاق می شدم، جای خود را به من تعارف می کردند، و تا سر سفره غذا آماده نمی‌شدم، غذا نمی خوردند و به بچه ها هم می گفتند صبر کنید تا خانم بیایند. تا وقتی که در خانه بود، نمی گذاشت من به زحمت بیفتم. در جارو کردن خانه، شستن لباس و کارهای منزل همکاری می‌کردند، یا از بچه‌ها می‌خواستند به مادرشان کمک کنند. (هنرهمسرداری ص۲۰)

بریده کتاب(۵):

صفحه ۱۱۱
وقتی خانه مزین باشد و اتاق ها با سلیقه آراسته شده باشد و جذابیتی به منزل بدهد و زن از وجود شوهر در خانه اظهار خرسندی کند، شوهر به جای این که این جا و آنجا با دیگران باشد، به خانه می آید و به تدریج پایبند به خانه می شود. اول شوهر احساس غرور می‌کند که چنین وضعی دارد و به خانه علاقه مند می شود. شوهر را در خانه آزاد بگذارید، هر کجا می خواهد بنشیند غذا بخورد، روزنامه‌ های خود را بگذارد و آسایش کامل داشته باشد. (هنرهمسرداری )

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۱
نمکتاب ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">